søndag den 3. oktober 2010

Orchestra of Jenno live at Barbarellah, Copenhagen

Jeg har været fan af Orchestra of Jenno siden koncerten på KafCafeen under jazzfestivalen 2010.

I den forbindelse optog jeg en video på min Vivaz. Eksklusivt for læsere af bloggen kan du her en video fra aftenen.






Jeg havde chattet lidt med Jens ugen i forvejen og lavet en mental note om at tjekke kommende sæt ud.

Søndag den 3 oktober 2010 tog Walkerellahbloggens udsendte medarbejder , altså mig, træt
men forventningsfuld afsted til latinorestauranten Barbarellah i København.

Anledningen var  det tidlige eftermiddagsarrangement ; Røvdoven søndag.
Her kunne man opleve Soul Anders og Master Fatman som jazzede pladevendere af tykt, gammelt vinyl samt efterfølgende koncert med Orchestra of Jenno.

















Træt eller ej, var det afgørende i at komme afsted at blive masseret af rytme og impro , ledsaget af stedets fantastiske brunch.

Orchestra of Jenno er multiinstrumentalisten og produceren Jens Bjørnkjærs projekt. Det er syret pedaldrevent  loopjazzmusik, og live bakkes han op af de rytmiske forbundne siamesiske tvillinger Kristoffer Sjelberg (Stunn Gun) og Jeppe Saugmann (Abdullah S).

De tre kender hinanden fra Superstar records hvor nogle af de følgende grupper har indspillet og udgivet.
I flæng og uprioriteret rækkefølge kender jeg til ;
Hess is more, Liv Lykke, Luke, Jørgen Leth, Track 72, Lulu Rouge , Booty Cologne, Fagget Fairies og Camille Jones. Altså en række kompetente og medrivende bands indenfor et stort musikalsk spænd.



Jeg havde taget kamera med og du kan i nedenstående  video få en eksklusiv Walkerellahblog oplevelse af Orchestra of Jenno i farver fra søndagens koncert .




Du skal heller ikke snyde dig selv for  nummeret ; Er det jazz Part 1, på foranledning af Jens´s spørgsmål til sidst.

Jeg har smidt det på YouTube i to dele, da det ellers var for langt , så husk at kikke med på Er det jazz Part 2 også.


I skrivende stund er der en pladeudgivelse på vej med Orchestra of Jenno, som  du bør lytte til på Myspacesiden for Orchestra of Jenno.
Desuden kan du i podcasten "Walkerellahs almost acoustic version" høre nummeret ; How it is.

Som ekstra bonus  kan du suge mp3 udgaver ned af numrene da Jens eksklusivt for bloggen her løfter sløret for den kommende plade;



The Cool North - Download
Superheroes - Download

Lad mig iøvrigt anbefale en udførlig anmeldelse af samme arrangement fra den
danske jazzblog Jazzlyd.dk , der har P2´s jazzvært ; Niels Christian Cederberg
som blogbestyrer. Han er dedikeret til at give jazzen en stemme , så abonner på hans blog og gør ham glad.

Ingen kommentarer: