tirsdag den 5. oktober 2010

Lper , skiver, plader,vinyler. Kick_jazz på Discogs






Jeg har en ordentlig bunke plader til salg på Discogs. 

Tidligere solgte jeg via Ebay,men det blev for stort, med for mange konstante ændringer.
Følgen blev at det ikke rigtigt tilgodeså sælgeren ift urimelige problematikker med køber.

Discogs er dedikeret til at sælge plader, og er et community projekt omkring
indexering af musikudgivelser. Jeg har selv været medlem siden 2002, og brugte det i begyndelsen
til af verificere min udgivelser til salg på Ebay. Man kan bruge dage på at følge krydshenvisningerne
og samtidig blive klogere på sin musik.

Discogs er sidenhen vokset markant, og hvis man følger med i dets fora, har det tydeligvist
snuppet en del af Ebays tidligere dominans på markedet for brugte plader. 
Nok i kraft af den særlige netånd der findes i projektet Discogs med sin  blanding af entusiaster og sælgere
og derimellem. Der er simpelthen en bedre stemning i kraft af musikken som
kerneproduktet, og det bliver den tiltrækningskraft , der forener medlemmerne .

Alle indexeringerne er tastet af medlemmerne, og underlagt intern revidering, i form af moderatorer, der kikker posterne igennem førend de slipper gennem nåleøjet.  Det giver en fantastisk høj grad af nøjagtighed i projektet Discogs.

Jeg sælger på Discogs som Kick_jazz og bruger det til at realisere nogle af de mange
plader, jeg ikke længere er glad for. Min prissætning er i den nedre trediedel på de fleste
skiver. Da det er et fastprissystem, er det en fair løsning med høj gennemsigtighed for køber og sælger.

Som dansk sælger kunne jeg tænke mig reaktioner fra lignende Discogs´ere , så post endelig.
Derudover kunne det jo være jeg havde den plade du fortrød salget af dengang du skiftede vinylsamlingen
ud med cder.

Kik selv om jeg har en udgivelse du mangler .

Nævn denne post og få 10% rabat.

Ingen kommentarer: