onsdag den 29. september 2010

Janelle Monae - Sincerely Jane (Live)

Damn .
Kombinationen af
Hypemachine,
blogs som Thenewmontreal og i særdeleshed Hiphopanmeldelser.dk,
Discogs,
YouTube og til sidst Paypal,
har sendt mig lige i armene på Janelle Monae.
Lykkeligt
uvidende om hendes musikalske univers har jeg fyldt mig med musik af forskellig beskaffenhed.
Jeg har lavet selections som Walkerellah podcasts og djet yndlingsnumre i forskellige
slags humør på forskellige barer..
Men det er gået fuldstændig hen over hovedet på mig, at Janelle Monrae
så overbevisende står med et ben i den sorte musik og det andet
i fremtiden. Det har den sidste time i Janelles selskab for alvor ændret.

Den her video får mig til at håbe på en booking på vores
breddegradder snarest . Janelle fremfører sin musik med
overbevisende teatralsk attitude og fremadrettet drive, at
jeg i al fald ikke har set noget lignende .
Tænker hun minder om en ung Grace Jones, som jeg så heller ikke så.

Nu er hendes album nummer to Janelle Monáe - The ArchAndroid
på vej i posten med vinyludgaven.

F*ck jeg glæder mig .


1 kommentar:

Unknown sagde ...

Så kom den med posten fra Tyskland .

Glæde og optursdag .