søndag den 12. september 2010

Cassius - I Love You So (Original Full Version HQ)

Samplet "Cassius in the house" husker vi nok fra den franske duo Cassius´s plade ; 1999.

De to franskmænd Hubert Blanc Francard
og Philippe Zdar var sammen med La funk mob bag, det sørgeligt oversete mesterværk :
The Mighty Bop Meet DJ Cam Et La Funk Mob
udgivet på det toneangivne parisiske pladeselskab ; Yellow.

Det var første gang jeg hørte noget til den sprudlende parisiske scene som kastede så mange fede projekter af sig i hvad der forekommer som en kort og intens periode på fem års tid. Jeg tænker, når jeg kikker på pladerne og discografierne for de jeg har glemt,. at en kerne af musikere og producere væltede ind og ud af hinandens gryende projekter, for så at få ben at stå på .
Men nu er Cassius åbenbart opdateret og friskt tilbage,  som i  "Cassius in the dubstep". Jeg har ikke fulgt dem særligt tæt de sidste år, men det her nummer har for alvor fænget mig , da jeg ved en tilfældighed faldt over det på en anden blog.
Det er svært ikke at blive grebet af samplets musepitch og den slæbende , dystre produktion, og derfor fortjener det omtale på Walkerellahbloggen.


Ingen kommentarer: